Pamukkale met Loes 2015

7 oktober 2015 - Pamukkale, Turkije

Vanochtend om 6.30 uit Antalya vertrokken richting Pamukkale door een mooie tocht door de bergen. We waren erom 10.00 en hebben ons gemeld bij onze hotel. Van daaruit zijn wij met de auto naar bovenngereden en gaan wandelen door Hierapolis, dat door de Romeinen werd gebouwd om de bronnen te beheersen en hun religeuze en mystieke betekenis uit te buiten. Veel van de tomben in Hierapolis dragen in scripties met allerlei vervloekingen. Door Hierapolis lopend kom je bij de kalksteen terrassen van Pamukkale wat katoen kasteel betekent. Het bewonderen van de kalsteenterrassen is een aanrader. Eeuwenlang heeft het water over de rand van het plateau gestroomd, waarbij de kalkzouten zijn neergeslagen en een bizar netwerk van fantastische rotsformaties is ontstaan, met glanzende witte stalactieten watervallen en bassins. Het water is heilzaam en je beschermd tegen allerlei ziektes. Na een half uurtje badderen voel je je heerlijk ontspannen. Vanavond bij Memhit gegeten met een prachtig uitzicht op de terrassen die verlicht waren. Alom een prachtige dag.

1. Beika:
    8 oktober 2015
    Leuk om jullie verhalen weer te lezen, en Pamukkale....nog nooit van gehoord, dus ook nog es informatief!! Veel plezier nog met elkaar..liefs, Beika