8-10-2015

8 oktober 2015 - Elmali, Turkije

Na een goede nachtrust en van een heerlijk ontbijt genoten met uitzicht op Pamukkale en 2 mooie luchtballonnen. Via een schitterende weg naar Aphrodisias gereden de stad kende zijn bloeiperiode in de Romeinse periode deze stad is 1 van de mooiste Romeinse steden van Turkije. We werden met een tractor en daarachter een kar naar de opgraving gebracht was heel leuk. Deze plaats is in de 14de eeuw verlaten. Aphrodite was de Griekse godin van de liefde bij ons bekend onder de Romeinse naam Venus. De plaats heeft zijn reputatie te danken aan professor Kenan Erim van de New York Univercity, die hier in 1961 met de opgravingen begon. Hij ligt hier begraven bij de Aphrodiet tempel. Na de mooie oude stad Aphrodisias te hebben bezichtigd zijn we langs het mooie Saldameer gereden. Het Saldameer is een kratermeer en het water is erg zout om de meer ligt een laagzout. Daarna geluncht onderweg in een leuk dorp. Verder gereden door een adembenemende mooie weg ricting Elmali waar we de laatste uur door de bergen op een slingerweg hebben gereden bijna op. 2000 meter hoogte. In Elmali een leuk hotel gevonden waar de gastvrijheid hoogtij viert.