Bajina Basta 16 april 2022

20 april 2022 - Bajina Bašta, Servië

De stad Bajina Basta telt 28 000 inwoners en ligt in een vallei. De omgeving van deze stad is prachtig. Het nationaal park Tara ligt in een prachtige ruige natuurgebied. In het Taragebergte leven ongeveer 70 bruine beren, ze worden beschermd door rangers. Het prachtige uitzichtpunt Stena Banska is schitterend je kijkt op de rivier de Drina die meer dan 300 km lang is. De kloof Drina heeft wanden van meer dan 1000 meter hoog. De Klooster Raca is oud komt uit de 13e eeuw meer dan de moeite waard om de klooster te bezoeken er leven nog monniken. Küstendorf is een bergdop bij Mokra Gora, vlak bij de grens met Bosnié en Herzegovina. De filmmaker Emir Kusturica bouwde het dorp voor zijn film genaamd Life is a Miracle. Het is de plaats waar het jaarlijkse Küstendorf Film-en Muziek Festival plaatsvindt. Met dank aan Jelena onze gids hebben we een prachtige dingen mogen zien en ze heeft ons veel verteld over haar geboortegrond. We hadden een fantastische klik met elkaar en bij het afscheid gaf ze ons een grote knuffel. Dit gebied is meer dan de moeite waard.

20220418_114407