Barcelona mei 2015

25 mei 2015 - El Prat de Llobregat, Spanje

Barcelona 2015

Vandaag 25 mei vanaf Eindhoven gevlogen naar Girona, daarna vanaf het vliegveld de Barcelona bus genomen en bij de busterminal in Barcelona uitgestapt. Daarna met de metro richting het centrum daarna 10 minuten lopen naar ons hotel die erg gunstig gelegen is. Na het inchecken zeer vriendelijk personeel naar het Catalunyaplein gelopen, een prachtige plein aan de rambla. Later wat door de stad geslenterd prachtig weer en de eerste indruk voelt goed.

26 mei Het huis Caso Batilo van Gaudi bezocht een bekende architect die een trent voor de stad heeft gezet qua architectuur. Het is niet te beschrijven hoe indrukwekkend het is, zelfs het dak is prachtig. Daarna heerlijk door de stad gewandeld, en door de straat Passeig de Gracia waar dure merk winkels zijn.

27mei Met de metro naar de prachtige kerk" La Sagrada Familia", waar we een rondleiding van 2 uur hebben gehad. Een prachtige kerk zowel van buiten als van binnen. Waar je ook kijkt je ziet steeds wat nieuws de prachtige kleuren domineren en zijn erg indrukwekkend.

27 mei Met de tourbus door Barcelona onze eerste stop in Sarria wat vroeger een zelfstandig stadje was, sinds 1921 valt het onder Barcelona. Sarria is mooi met historische gebouwen. Stop 2 "Camp Nou" waar Hans het voetbal stadion heeft bewonderd zeker de moeite waard voor voetbal liefhebbers. Stop 3 Palau de Nacionel een schitterend gebouw voor de vocale kunsten het wordt ook weleens genoemd het "Paleis van de Catalaanse muziek". Stop 4 Naar Montjuic waar we met de kabelbaan de heuvel "Jodenberg"hebben bezichtigd. Vanaf hier heb je prachtige uitzichten over Barcelona. ook bevind zich hier het "Castell de Montjuic".

28 mei Vandaag het gotische hart van de stad met zijn Romeinse overblijfselen bewonderd genaamd "Barri Gotic wijk. Prachtige paleizen/kerken en gezellige pleintjes. Later op de Rambla dit is een grote brede boulevard die jaarlijks wordt bezocht door miljoenen toeristen een heerlijke Sangria gedronken.

29 mei Vandaag met de metro richting trein opweg naar Girona. Prachtige route van 2 uur eerst 1 uur langs de kust, later door leuke plaatsjes gereden met de trein. s,Middags gewandeld door oud Girona met zijn prachtige historische gebouwen pleintjes en straatjes

30 mei Naar huis conclusie Barcelona is een prachtige stad we hebben genoten en prachtig weer gehad

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade