18 oktober 2014 Turkije

18 oktober 2014

Vanochtend na een heerlijk ontbijt Afyon uitgereden richting het zuiden. Het eerste waar we vreselijke om moesten lachen een tractor met een kar er achter waar Anne (moeder) in lag te slapen. We zijn na 2 uur rijden door een bergachtig landschap  gestopt bij een restaurantje om koffie te drinken, hebben de obers daar onze auto gewassen en wilden er geen geld voor kreeg te horen service wat een pracht gebaar. Wij rijden verder door dorpjes waar we ook nomaden zien dat zag er erg armoedig en grillig uit. We zijn gestopt bij het schilderachtig dorpje Barla bij de Egirdir meer waar de tijd heeft stil gestaan zag er mooi uit en er straalde rust vanuit. Daarna richting Egirdir meer gereden en geluncht en even genoten van de mooie landschappen en de mooi kleuren van de meer. De diepblauwe kleur wordt door plankton veroorzaakt. Dit is de vierde grootste meer van Turkije. Het meer is 48 km lang en 3 tot 17 km breed en zit vol vis. Tijdens een strenge winter vriest het meer helemaal dicht. De oevers van het meer zijn bewoond je vind er zo,n 18 gehuchten, twee andere dorpen zijn verlaten en in een eeuwige slaap verzonken, opgeslokt door het meer. We zijn later door Isparta gereden, de stad van de rozen. Hier kun je goedkoop parfum en rozenwater kopen, ook allerlei creme,s en douchespullen. Verder gereden en een overnachting gezocht. We merken zeker het temperatuur verschil het wordt weer steeds warmen en gaan de zon en de warmte weer tegemoet