17 oktober 2014 Turkie

17 oktober 2014

Vanochtend na een lekker uitgebreid ontbijt richting Gazgöl gereden waar allemaal thermaal hotels staan een kuuroord dus hier in deze omgeving zijn vele thermaalbaden. Later Naar het plaatsje Doger gereden waar we een prachtige Karavanserai hebben bezichtigd we moesten de sleutel halen bij de burgemeester  waarmee we samen later thee hebben gedronken hoe leuk is dat. Op de bovenverdieping sliepen de handelreizigers en beneden werden de dieren gestalt, deze mensen gingen van Karavanserai naar Karavanserai en in de tussentijd hun handelswaar verkopen. Het dateert van 1407 maar zag ernog heel mooi uit. Later op de dag door de Phryg valley gereden gewoon schitterend. Prachtige rotsformaties en kleuren typeren dit gebied. De Aslankaya is ook erg mooi om tezien. Onderweg renden honden ons na ze reageren op draaiende banden was even heftig om ze weer kwijt te raken. We zijn ook verkeerd gereden door de bergen een prachtige weg maar heftig een man in een dorp gevraagd na de goede weg en hij zei rij maar achter mij aan hij moest die kant ook op. In dit gebied zijn heel veel ganzen. Vanmiddag de Ulumoskee in Afyon bezichtigd een moskee met 40 houten zuilen. Wederom een prachtige dag

1. Angela Schmitz:
    18 oktober 2014
    Jullie schrijven zo mooi zodat ik het gevoel heb daarbij te zijn. Hoe doen jullie het met de taal? Spreken jullie al goed Turks?