cuba 12

11 februari 2014 - Guardalavaca, Cuba

Onze laatste dag nog even heerlijk genieten van een dagje strand onze medegroepsgenoten hadden alvoor de ligstoelen gezorgd. Wederom weer heerlijk weer en je merkt dat de zon erg fel is dus goed smeren. Heerlijk in de oceaan gebadderd. s, Avonds gezellig geborrelt. Na een goede nachtrust gaan we om negen uur in de ochtend richting vliegveld met de bus ongeveer een uurtje rijden. We vliegen vanaf Holquin. We betalen op het vliegveld vertrekbelasting 20 euro p.p. Ook is ons verteld dat we de toeristengeld niet door de douane mee mogen nemen, we doen het wel we verstoppen ons geld in onze kleding. Een hele vreemde regeling want eenmaal door de douane mogen we welweer met het toeristengeld betalen. Ook wordt erweer een foto genomen van ieder die Cuba verlaat. Na lang wachten kunnen we het vliegtuig in, we vliegen eerst naar Mexico is 2 uur. Na de tussenstop vliegen we rechtstreeks naar Amsterdam een lange vlucht met een slechte plek. We zitten op een plek waar het personeel alles voorbereid dus erg lawaaierig, ondanks dat slapen we toch wel. We landen om 8.30 op Schiphol we vliegen sneller dan heenweg we hebben de wind mee scheelt 2 uur. We nemen op Schiphol afscheid van onze groepsgenoten waar we een super tijd mee hebben gehad. We reizen met een snellere trein naar Rottedam hadden daar geen toeslag voor gekocht weten wij veel. We doen er 15 minuten over en zijn niet gecontroleerd. Daarna de taxi naar huis genomen en gelijk ons mandje in gedoken na een prachtige reis waar we enorm  van genoten hebben. Cuba een aanrader!!!!

We worden wakker en halen onze schatten van de opvang en B.S.O en gaan met hun naar Mac Donulds een prachtige afsluting van een prachtige reis!!!!