cuba 11

9 februari 2014 - Guardalavaca, Cuba

De plaats waar we de laatste 3 dagen verblijven Guardalavaca met zijn prachtige witte droomstranden gelegen aan de Atlantische Oceaan. De naam Guardalavaca betekent "Bescherm de koe". We kijken vanuit onze kamer op de zee en het prachtige strand. Het hotel is netjes en groot met veel barretjes zelfs 1 in het zwembad. Hans is samen met Jos en Ron aan het zeevissen. Ze hebben erveel plezier in en vangen 2 grote vissen ongeveer 1.25 per stuk het streelt hun ego. Ik ben samen met een aantal groepsleden met een bus naar een oud Indiaans nederzetting geweest. Het is in 1986 ontdekt en ongeveer 400 jaar oud. Er zijn 108 graven gevonden  met overblijfselen van de Indianen. Ze lagen allemaal in foetushouding. We krijgen een indruk hoe de Indianen hier geleefd hebben. Ze hebben dat allemaal nagebootst. De omgeving is prachtig we delen hier nog zeep uit aan de kinderen. s,Middags nog even heerlijk aan het strand gelegen later met de hele groep even geborreld. Later op de avond samen naar de pizzaria waar ze van alles tekort hadden zoals wijnglazen.

Prostitutie is hier veboden (gebeurt wel ) en naturisme ook.

Een brief die Che Guevara aan Fidel Castro ooit schreef de laaste woorden van de brief.

Voorgoed  op naar de overwinning!   Het vaderland of de dood!   Ik omhels je met al mijn revolutionaire hartstocht!

Che

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Beika:
    25 februari 2014
    Heb genoten van je reisverslagen Anja, heb je super mooi en duidelijk beschreven, ik neem aan dat dit je laatste is! xx