turkije 14 oktober 2014 Konya naar Ürgup

14 oktober 2014 - Ürgüp, Turkije

Vanochtend na een heerlijke uitgebreidde ontbijt richting Sille gereden. Het schitterende dorpje Sille ligt verborgen in een canyon 10 km van Konya. De Byzantijnse Sint-Michielskerk is prachtig om tezien, met zijn vele mooie fresco,s. Het kerkje is in 2012 gerestaureerd. Achter in de kerk is nog een stukje met oude Fresco,s Sille heeft ook prachtige ottemanhuizen.Daarna richting Karapinar gereden waar je nog veel vulkanische landschappen ziet. In de middag Aci Göl bezichting een mooie kratermeer omringd door bergen. Nadien naar Ivriz doorgereden door een mooie omgeving met veel groen en prachtige herfstkleuren. We hebben in Ivriz een mooie relief in een rots bekeken, je ziet de afbeelding van koning Warpalawas bij een vruchtbaardheidsgod. Later Nigde niet aangedaan maar doorgereden naar Ürgüp en ons wederom verbaasd over de schoonheid van Kapadokia, een schitterend gebied met prachtige vormen en kleuren. We logeren in hotel Evlan in een grotkamer.