Turkije 15 oktober 2014

15 oktober 2014

Vanochtend na het ontbijt richting Aksaray gereden waar wij het mooie Kapadokia achter ons laten. Ergens onder weg in een primitief tentje koffie gedronken waren we even aan toe. Via Aksaray rondom 1 van de grootste zoutmeren van Turkije gereden. Aan de rechterkant bergen met prachtige kleuren zoals terra, groen, geel en zandkleurig, aan de linkerkant uitzicht op het mooie meer. Bij een bepaald punt kun je naar de zoutmeer toelopen waar je dan daadwerkelijk op het zout loopt, zoutgehalte 35%. Hier vertoeven geregeld flamingo,s, vandaag niet gezien helaas. Nadien nog vele kilometers gereden met verschillende landschappen. Je komt onderweg dorpen tegen nog met lemenhuizen en bijna ingestorte huizen, ook zie je veel herders en mensen op het landwerken. Wij hebben bij het plaatsje IIgin een hotelletje gevonden met keuken zitkamer en dergelijke erg sober voor 1 nacht betalen we 17.50 euro daar brand de verwarming ook nog voor. Mensen zijn vriendelijk helpen overal mee hoe mooi is dat. Later in het dorp naar een mooie moskee gelopen waar zich op de binnenplaats een restaurantje bevind heel bijzonder nog nooit eerder gezien. Vanavond bij de lokanti (turks restaurant die bijna allemaal 24 uur per dag open zijn 7 dagen in de week) heerlijk gegeten soep groentes kip rijst brood met Hans verse karnemelk ik een cola voor 28 lira in euro,s voor 9.80 niet te geloven met 2 koppen thee na van het huis. Wederom een gezellige mooie dag.